
Regionaal – Op WhatsApp gaat een kettingbrief rond waarin lezers zogenaamd door de KLM gratis tickets worden aangeboden in ruil voor het doorsturen van het bericht en het delen van persoonsgegevens. Maar die gegevens worden vervolgens verkocht aan tientallen bedrijven.
In het bericht worden twee gratis tickets aangeboden om “80 jaar kwaliteitsservice te vieren”. In de zogenaamde link naar de KLM-website, staat echter niet de letter k, maar een k met een punt eronder. De link leidt naar een phishing-website.
Krijg net weer WhatsApp-spam! Zie ik het verkeerd of gebruiken ze een k met een accentteken oid?
De lijn onder de k is onderbroken namelijk? Terwijl dat bij de k niet nodig zou zijn? pic.twitter.com/ram6olN2Pw
— Dennis Wijnberg (@DennisWijnberg) August 6, 2018
De KLM laat in een reactie weten op de hoogte te zijn van het phishing-bericht. “We raden iedereen aan altijd naar KLM.com te gaan voor onze acties of te checken of ze op onze socialemediakanalen staan”, zegt een woordvoerder. De KLM heeft melding gemaakt van de fraude bij het Landelijk Meldpunt Internetoplichting.
Mensen die hun gegevens hebben ingevuld, hoeven niet bang te zijn dat ze zijn gehackt. Volgens RTL Nieuws worden de gegevens gedeeld met bedrijven, zodat die via e-mail, post en telefoon reclame kunnen versturen.
Word vriend van Schiphol Regio en steun de lokale journalistiek!
![]() |
Klik hier om €2,50 te doneren | Klik hier om €1,00 te doneren | Klik hier om €5,00 te doneren | Klik hier om €10,00 te doneren |
