Parkmobile-gebruikers ontvingen zaterdag onterecht een boete

Regionaal – Een deel van de ongeveer 50.000 automobilisten die afgelopen zaterdag een parkeerkaartje kochten via de digitale parkeerapps Parkmobile en Park-line heeft onterecht een bekeuring gekregen.

Door een storing bij het bedrijf zijn transacties niet doorgezet naar het Nationaal Parkeer Register. Het gevolg: handhavers kregen niet te zien dat de automobilisten hadden betaald. “Door een onvolledige software update zijn de parkeeracties op zaterdag 1 december tussen 10.55 en 16.00 uur niet goed verwerkt. Dit is inmiddels met terugwerkende kracht hersteld”, laat Parkmobile op haar website weten.

Het bedrijf kan de onterechte boetes niet zelf terugdraaien. Wel geeft Parkmobile een leidraad hoe er bezwaartegen de boetes kan worden gemaakt. Alle deelnemende gemeenten zijn inmiddels van de storing op de hoogte gebracht.

In Noord-Holland gaat het om de gemeenten Alkmaar, Amstelveen, Amsterdam, Bergen (NH), Beverwijk, Bloemendaal, Diemen, Gooise Meren, Haarlemmermeer, Heemstede, Hilversum, Hoorn, Ouder-Amstel, Purmerend, Texel, Velsen, Zaanstad en Zandvoort.

Word vriend van Schiphol Regio en steun de lokale journalistiek! Waardeert u ons als nieuwsmedium? Druk dan af en toe op onderstaande knop. 1x per week? 1x per maand? 1x per kwartaal? Gewoon waar u zich goed bij voelt! Zo stelt u ons in staat om nieuws te blijven maken voor iedereen! 
Klik hier om €2,50 te doneren Klik hier om €1,00 te doneren Klik hier om €5,00 te doneren Klik hier om €10,00 te doneren


BoekenBoeken

Volg ons op Facebook