Reizen via Schiphol wordt nog makkelijker met de PostNL Bagageservice

Schiphol – Luchthaven Schiphol en post- en pakketbezorger PostNL hebben een volgende stap gezet in het aan huis ophalen van koffers bij reizigers. Dat hebben de bedrijven bekendgemaakt.

In maart 2017 is de PostNL Bagageservice geïntroduceerd voor reizigers vanaf Schiphol. Sinds deze week wordt voor deze bagageservice dezelfde technologie gebruikt als voor de selfservice bagage drop-off machines op Amsterdam Airport Schiphol. Deze technologie van Scarabee Aviation Group biedt een schaalbare en toekomstbestendige oplossing. Hierdoor kunnen straks nog meer passagiers en luchtvaartmaatschappijen van deze dienst gebruik maken.

Gezamenlijke innovatie in het reisproces

‘Schiphol innoveert continue om het reisproces zo aangenaam mogelijk te maken. Met slimme digitale oplossingen stromen reizigers beter door en werken we aan een betere reizigersbeleving, aldus Henk-Jan Gerzee, Chief Digital Officer Royal Schiphol Group.

‘De stap van “self-service Bagdrop” naar “online Bagdrop” is een belangrijke vernieuwing in het reisproces. De samenwerking tussen Schiphol Airport, PostNL en Scarabee resulteert in meer keuze voor de reiziger met een onbezorgde reis in het vooruitzicht. De reiziger kan aan boord gaan in de wetenschap dat zijn of haar koffer in goede handen is, ” zegt Michael Tan, CEO van de Scarabee Aviation Group.

‘Door samen te werken aan de professionalisering van de bagageservice zorgen Schiphol, Scarabee en PostNL ervoor dat het proces van de bagageservice nóg soepeler verloopt. Daarnaast ontzorgen we reizigers en bieden we hen gemak. We zien bijvoorbeeld dat 40% van de gebruikers van de bagageservice overstapt op openbaar vervoer. Wij willen dat zonder koffers reizen naar het vliegveld daarmee vanzelfsprekend wordt’, aldus Liesbeth Kaashoek, directeur Pakketten en Logistiek van PostNL.

PostNL Bagageservice

In maart 2017 is PostNL de pilot bagage service geïntroduceerd voor reizigers die reizen naar Schiphol en Eindhoven airport. Dit is in 2018 voortgezet. De PostNL bagageservice kent twee varianten. Bij de check-in service wordt bagage thuis opgehaald, verzegeld en door PostNL ingecheckt voor de reiziger. De check-in service is nu alleen beschikbaar voor reizigers van Corendon. Naar verwachting wordt dit uitgebreid met andere luchtvaartmaatschappijen. Daarnaast bestaat ook de standaardservice waarbij bagage thuis wordt opgehaald en wordt bezorgd op het vliegveld. De reiziger kan de koffers op de luchthaven ophalen en vervolgens zelf inchecken. Deze service wordt onder andere aangeboden via de NS en andere reisorganisaties.

 

Bron. Postnl.nl

Volg ons op Facebook